4 grudnia 2013 dzieci z grupy starszaków wzięły udział w konkursie

"Piosenki Bożonarodzeniowej"

Pani Kasia włożyła bardzo dużo energii w przygotowanie dzieci do występu.

Julia O. wystapiła jako solistka i zaprezentowała piosenkę  "Zapalcie światła na ziemii".

Dała z siebie naprawdę wszystko.

Natomiast dzieci : Maja P., Wiktoria SZ., Agata, Maja L. , Kacper i Łukasz i Julia O., zaprezentowały się jako zespół.

Zaśpiewały piosenkę "Gdy pierwsza gwiazdka na niebie" . 

I pokazały się z jak najlepszej strony.

yesPięknie zaśpiewały, wspaniale się zachowywały, tak jak należy podczas koncertu. Brawo!yes

 

 

18 listopada 2013 roku odbył się w naszym przedszkolu

„ZJAZD ABSOLWENTÓW”. 

Już od progu Pani Dyerektor, Pani  Irenka i Pani Kasia witały nas uśmiechami. Wszyscy ściskali się  z radości. Absolwenci pobawili się w ulubione zabawy ruchowe,

a potem rysowali swoje Panie ze szkoły. Wszystkie były cudnej wprost urody.

Czas płynął szybko na rozmowach i zabawach przy herbatce i ciastkach. Niektórzy pochwalili się swoimi podrecznikami i sukcesami.

Każdy absolwent  dostał na pamiątkę Krasnalowo - Hałabałową zakładkę do książek.  

21 MAJA DZIECI Z GRUPY II i III

BRAŁY UDZIAŁ W ZAWODACH SPORTOWYCH !!!

Wspaniała zabawa była przygotowana specjalnie przez panie, które są nauczycielkami W-F w szkole podstawowej.

Konkurencje przygotowane dla dzieci były dla nich niezwykłą niespodzianką

a zabawy było przy tym MNÓSTWO.

Dzieci z obu grup radziły sobie naprawdę doskonale-

dlatego też obie drużyny zostały nagrodzone specjalnie przygotowanymi dyplomami.

19 lutego nasze przedszkolaki miały możliwość wzięcia udziału w zajęciach sportowych prowadzonych przez nauczyciela W-F.

Dzieci zawsze bardzo chętnie biorą udział w zajęciach,

które prowadzone są przez gości nas odwiedzających.

I tak samo było tym razem.

Dzieci z ogromnym zaangażowaniem wykonywały wszystkie ćwiczenia

oraz przestrzegały ustalonych z panią zasad.

Po raz kolejny Pani Ela przygotowała dla naszych dzieci wesołe zajęcia ruchowe metodą Rudolfa Labana.

CELEM TYCH ZAJĘĆ JEST: rozwijanie wyobraźni twórczej, uwrażliwienie na świat dźwięków,          

             nabywanie umiejętności łączenia ruchu z muzyką, doskonalenie

             umiejętności współdziałania z partnerem i grupą.

A BYŁO TO TAK:(scenariusz zajęcia)

CZĘŚĆ I :  WPROWADZENIE

 

Nauczycielka wprowadza do tematu. Inspiruje rozmowę na temat panującej w Polsce pory roku i chęci wyruszenia w cieplejsze miejsce na ziemi.

 

CZĘŚĆ II :  PRZEBIEG ZAJĘCIA

 

1. WYCZUCIE PRZESTRZENI OSOBISTEJ.

- Zanim wyruszymy, musimy spakować walizkę. Siadamy wygodnie. Otwieramy wieko walizki. Pakujemy rzeczy. Sięgamy za siebie z jednej strony, z drugiej strony. Na szafie leży lornetka, musimy wspiąć się na palce. Pod łóżkiem są moje klapki do kąpieli, sięgamy, wyciągamy się mocno. Itp.

 

2. WYCZUCIE CIĘŻARU I CZASU.

- Przed nami daleka droga. Samolot już czeka na lotnisku. Musimy się tam dostać jak najprędzej. Ale nasza walizka jest okropnie ciężka. Spróbujcie mi pokazać jak trudno jest ją unieść.

 

3. ROZWIJANIE WYCZUCIA  PŁYNNOŚCI RUCHÓW I CIĘŻARU CIAŁA W  PRZESTRZENI I CZASIE.

- Teraz polecimy samolotem. Ale uwaga! Rozszalała się burza. Od czasu do czasu samolot będzie pod wpływem turbulencji. Słuchajcie uważnie muzyki i spróbujcie mi pokazać jak zachowuje się samolot w czasie burzy.

 

4. ADAPTACJA RUCHÓW WŁASNYCH DO RUCHÓW PARTNERA.

- Dolecieliśmy, ale przed nami morze. Teraz musimy przesiąść się na statek.  Dobieramy się parami, jedno dziecko stoi przodem, drugie za nim, kładzie ręce na ramionach kolegi – to będą statki. Na morzu ogromna fala i okropnie kołysze statkiem. Kiedy usłyszycie dźwięk niski ( prezentacja dźwięku) musicie przykucnąć jednocześnie, aby pokazać jak statek unosi się na falach.

 

5.WYCZUCIE PRZESTRZENI.

- Już jesteśmy na kontynencie. Wsiadamy do samochodu terenowego i ruszamy w podróż po Afryce. Słuchajcie uważnie muzyki, ona wam podpowie jak jadą nasze samochody.

 

6.ADAPTACJA RUCHÓW WŁASNYCH DO RUCHÓW PARTNERA.

 - Ale co to ?! Pękła opona. Musimy napompować, a to wcale nie takie łatwe zadanie.( dzieci dobierają się parami i wykonują tak zwaną „huśtawkę” – kiedy jedno kuca, drugie zachowuje postawę wyprostną )

 

7. ROZWIJANIE PŁYNNOŚCI RUCHÓW.

- Tutaj musimy wysiąść, bo przed nami dżungla. Przedzieramy się przez krzaki. Uważajcie, są bardzo gęste i drapiące. Spróbujcie pokazać jak trudno jest wam przejść te zarośla.

 

8.WYCZUCIE  CIĘŻARU I CZASU.

- Udało się. Ach, jak tu pięknie. Ruszamy dalej, ale  Uwaga! Tam widzę śpiącego lwa. Musimy iść bardzo cicho żeby go nie obudzić. Jeżeli tylko się poruszy albo wyda jakiś dźwięk, musimy znieruchomieć. Słuchajcie uważnie muzyki, ona podpowiada nam co robi lew.

 

9. WYCZUCIE WŁASNEGO CIAŁA.

- Idziemy dalej. Ach jak tu pięknie. Jaki krajobraz.   Jest  coraz  cieplej. Gorąco. A przed nami pustynia. Pić! Nie mam siły już iść. Nie dam rady. Spróbujcie pokazać mi jak się zachowuje człowiek, gdy brakuje mu sił i wody, gdy jest bardzo gorąco.

 

10.WYCZUCIE PRZESTRZENI.

- Doszliśmy do oazy. Widzę wodę. Możemy się wykąpać. Ale uważajcie czyha na nas wielkie niebezpieczeństwo – krokodyle. Muzyka wam podpowie kiedy możemy się kąpać bezpiecznie, a kiedy należy uciekać z tego jeziora.

 

CZĘŚĆ III : PODSUMOWANIE. ZABAWA ODPRĘŻAJĄCA.

Rozmowa na temat przeprowadzonego zajęcia. Wyróżnienie dzieci szukających oryginalnych rozwiązań. Zabawa ze śpiewem „ Idzie zuch”.

 PANI ELU ZABAWA BYŁA ZNAKOMITA- WIĘC CZEKAMY NA WIĘCEJ.

A kto chce zobaczyć jak to było- zapraszamy na stronę:

http://www.youtube.com/watch?v=p8xe7GscwZk