W owocach - między innymi.

 

 

 

Zanim jednak w sali będzie zielono, to przez godzinę było czarno...

...oj czarno, czarniusieńko.

     A zaczęło się zupełnie niewinnie: zwinięty dywan, połączone stoły, ziemia w wiadrach, doniczki, cebula, woda i... 21 par rączek gotowych do działania.

Kiedy tylko pani Ela wytłumaczyła nam o co chodzi, to się zaczęło: nabieraliśmy, przesypywaliśmy, przekładaliśmy, grzebaliśmy, ugniataliśmy, ...śmy i ...śmy aż niemożliwie nabrudziliśmy i pani Sylwii mało o zawał nie przyprawiliśmy, ale cebulki posadziliśmy.

Teraz czekamy, kiedy wyrośnie szczypiorek.

 

Pod takim hasłem 10 marca odbyło się  w naszym przedszkolu spotkanie z pracownikami Straży Miejskiej. 

 Dziecko żyje w świecie wypełnionym rytmami.

Rytm jest wszechobecny: dzień następuje po nocy, pory roku kolejno po sobie, dni, miesiące, lata.

Doświadczając powtarzalności odkrywamy rytm w nas samych i odzwierciedlamy w swoim działaniu: zabawie, muzyce, twórczości plastycznej, poezji. Zdolność do wychwytywania tego, co się powtarza, rozwija się w człowieku od najwcześniejszych lat życia. Ćwicząc umiejętność wychwytywania, odczuwania i kontynuowania rytmów wspieramy rozwój umysłowy dziecka. Umiejętność ta jest szczególnie ważna dla uczenia się matematyki - wszak liczenie wywodzi się z dostrzeganego rytmu.